Maandag 12 mei, Grunningers op de zugspitze! - Reisverslag uit München, Duitsland van yrmunchen - WaarBenJij.nu Maandag 12 mei, Grunningers op de zugspitze! - Reisverslag uit München, Duitsland van yrmunchen - WaarBenJij.nu

Maandag 12 mei, Grunningers op de zugspitze!

Door: Romée , Yosra & Miranda

12 Mei 2014 | Duitsland, München

Je gelooft het waarschijnlijk niet, maar om 6;45 zaten we alle 3 omgekleed en wel aan het ontbijt .( Vraag ons niet hoelaat onze wekker ging het is zoals de Engelse zeggen “terrible”) Aangezien we met 7 meiden op 1 kamer zitten die allemaal willen douchen.
Om 7:30 zijn we vertrokken vanuit Pullach naar de zugspitze met de bus! Onderweg hadden we een “bus-quiz”. Eenmaal aangekomen namen we de trein en de lift naar de top van de Zugspitze! ( Het was alweer oorpijn alarm net als in het vliegtuig..)
Eenmaal op de top aangekomen zagen we links, rechts, voor & achter ons wit. We moesten ons zelfs beschermen tegen de zon en de zonnebrandcréme was blauw. Toen we (na het sneeuwballen gevecht met Drenthe & Friesland) aankwamen bij het “Environmental Centre”. Er werd ons verteld dat we moesten kiezen tussen een Duitse of Engelse rondleiding ( en aangezien we altijd engels praten hier ) wilden we ook wel een beetje werken aan onze duitse “skills”. Achteraf was het geen goed idee aangezien de rondleidster praatte als een sneltrein. We hebben veel geleerd bij de Zugspitze bijvoorbeeld hoe ze onderzoek doen naar klimaatveranderingen. Ook is het bijzonder dat het onderzoek centrum op de berg staat sinds een lange tijd geleden. Wij raden je aan om het aan om eens te bezoeken!
Terug bij ‘’ons’’ kasteel hebben we ons razendsnel omgekleed omdat we netjes moesten zijn voor de Beierse minister van milieu. Hij gaf een hele grappige speech omdat hij echt geen woord Engels kon, Yosra & Romée konden amper hun lach inhouden. Op een gegeven moment was het zelfs zó slecht dat hij zei dat zijn telefoon uit 200 geit bestond. Nu we dit typen gaan we alweer helemaal stuk! Wel hadden we de gelegenheid om onze vragen over de ‘’climate issues“ te stellen. Nadat Yosra lekker in haar one’sie zat leerden we de Deense en Finse mensen “Pesten”. Het was heel erg leuk!
Groeten,
Miranda , Romée & Yosra!